Dagen.

image56
Nu är det sent här, klockan är kvart över tolv och jag har fortfarande inte kommit i säng. Jag har kollat på idol-klipp på tv.se. Jag rös och fick tårar i ögonen när Amanda sjöng, jag insåg hur mycket jag tycker om hennes röst. Jag avgudar henne. Jag önskar att hon släpper en platta som jag kan lyssna igenom. Innan jag satte mig vid Rasmus var jag på bio med tre andra tjejer. Tre tyskar till råga på allt. Men det var inte så farligt, jag hade faktiskt trevligt. Bion var en äkta Sabina-film. En sådan film som jag svär åt samtidigt som jag älskar den. En sådan film som jag gråter åt i slutet då jag finner allt så underbart. En sådan film var det, en äkta Sabina-film. Jag ska lugnt köpa den när den kommer ut på dvd. På tal om dvd, min hostmamma frågade mig en rolig sak idag. På eftermiddagen packade vi in barnen och den stora väskan (som innehåller allt som en två åring kan tänkas fråga om) i bilen. Det bar av till olika affärer, vi gjorde ärenden helt enkelt. Det sista vi gjorde var att gå in i en videobutik. Min hostmamma ville hyra en film och hon frågade mig om jag hade något inne i mitt rum så jag kunde se på film för hon mindes inte det. Jag svarade att det var en inbyggd video i tv:n och hon nickade instämmande för nu mindes hon. Sedan öppnade hon sin mun och sa: "Du kan också hyra film här om du vill, fast då måste du hyra en videofilm och inte en dvdfilm. Du vet skillnaden på de två va?" Jag skrattade åt henne och sa: "Det är klart att jag vet skillnaden på de två, jag är inte från mitten av Afrika!" Vi skrattade och jag tror att hon skämdes lite pga frågan. Men jag bara skakade på huvudet.


Idag har jag som sagt varit på bio, med tre tyskar. Två utav dem pratade tyska vid ett tillfälle och då sa den tredje att det var oförskämt. Vilket det också är. Annars pratade de inte så mycket tyska. När de inte kom på vad ett ord var på engelska sa de det tyska ordet och frågade om de andra visste det engelska ordet. Men innan de hann komma på vad det engelska ordet var hade jag kommit på det och sa det. Lite komiskt att jag förstod vad de ville ha fram innan de kom på det engelska ordet. Jag kanske förstå lite tyska i alla fall.. Efter bion åkte den ena tjejen hem till sin hostfamilj, hon var tvungen att prata med dem. Hon hade nämligen fått ett erbjudande hemifrån. Hennes mammas pojkvän var villig att betala en resa hem till tyskland så hon kan fira julen hemma. Han ville överraska mamman men denna tjej visste inte hur hon skulle göra. Om hon skulle åka eller stanna kvar, det var därför hon ville åka hem och prata med sina hostföräldrar. Hon frågade hur vi skulle ha gjort och jag sa att jag inte skulle ha åkt, jag vet inte varför jag känner så. Men jag är här nu, varför ska jag då åka hem? Om jag skulle sätta mig på ett plan hem skulle det vara för att det var något viktigt som hände hemma, typ Hultsfred. Är jag sjuk i huvudet om jag seriöst funderar på att åka hem till Sverige för att gå på Hultsfredsfestivalen? Jag kan inte komma fram till något vettigt svar på den frågan. Jag tänker att det säkert kommer bli en dunderbra festival med massor av artister som jag vill se bara för att jag är i USA. Det skulle vara så typiskt. Det skulle vara en typiskt Sabina-grej. Missa någonting som man egentligen vill gå på.


Jag avslutade min kväll med de två återstående tyskorna på dunkin donuts. Trevligt ställe ungefär som starbucks fast billigare. Jag frös som en banan därför valde jag att dricka varm choklad, den var jätte god så jag vill inte veta vad den innehöll. Vi tre som var på dunkin donuts bestämde att vi skulle träffas imorgonkväll vid biblioteket, det ska bli roligt, att ha något att göra. Jag tycker faktiskt om de två tjejerna, jag tror att de är min typ att umgås med om ni förstår vad jag menar. Man måste tycka om sina vänner och de två tyckte jag faktiskt om. Och jag älskade filmen, August Rush. Om ni får tillfälle, se den!


Min fredag kväll var alldeles perfekt, helt perfekt. Trots att mina zoo numera är slut.. Men sammanfattningsvis var denna fredag kväll lika perfekt som bilden ovan.     


Kommentarer
Postat av: Annika

Hej !!
Jag bara undrar hur man fryser som en banan????:)
Men det var en lyckad dag. Dom blir man glad av.
Ha det gutt
Kram från Mamma

2007-12-03 @ 14:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0