Detta var ett nytt påhitt.

image75
Igår åkte min hostmamma iväg med pojkarna, själv. De åkte till Burger King för att äta middag tillsammans med min hostmammas bästa kompis och hennes barn. Jag blev helt förvånad att jag inte skulle följa med, det blev D med, han tittade på mig och sa: "Bina, jacket?" Men nej, jag skulle stanna hemma, med Sami. Jag klagade inte över det, lite ledig tid på arbetstid, bara att tacka och ta emot!


Idag hände det igen, min hostmamma och pojkarna är just nu hemma hos en annan familj och har en play-date. Jag är hemma och imorgon börjar jag inte jobba förrän klockan 15.00(!) Jag blev verkligen förvånad när min hostmamma sa att jag inte behövde arbeta på morgonen imorgon för hon hade planer med sin syster. Jag uppfattade det som om jag skulle börja ca vid 12 men nej, jag fattade fel. Imorgon ska jag börja jobba senare, mycket senare, annars brukar jag börja vid 9 men inte imorgon. Jag frågade om hon ville att jag skulle jobba mer på kvällen eftersom jag slutar vid 19.00 på torsdagar och pojkarna går och lägger sig vid 20-tiden. Men det ville hon inte heller. Så imorgon börjar jag 15.00 och slutar 19.00.


Jag tror att min hostmamma tycker att det är lite jobbigt ibland när jag följer med på allt. Hon vill väl skvallra med de andra mammorna om saker och ting som inte är för mina öron. Hon kanske vill prata om hur jag sköter mig och så vidare och det kan hon ju inte göra när jag är med. Men jag klagar inte, just nu får jag ju pengar för ingenting!


I måndags var jag och en utav mina tyska vänner på det stora köpcentret. Till min förvåning gick jag med min mobil i högsta hugg, anledning: jag räknade ut vad allt kostade i svenska pengar. Jag köpte inget onödigt vilket är väldigt bra! Jag handlade för de pengarna som jag fick av farmor i julklappspengar. Jag köpte: en tröja, ett fest-linne, en väska och godis som jag inte har sett sedan jag var liten. Jag och Tobbe brukade äta det när vi var små så jag blev ganska glad när jag hittade den godis sorten.


Jag tror att jag har glömt att berätta om mitt äventyr som jag åkte på i fredags. Jag åkte till ikea! Jag hittade dit! Jag blev jätte stolt när jag såg den blå byggnaden med de gula bokstäverna på andra sidan vägen. Min lycka försvann när jag insåg det stora problemet med att korsa gatan. Jag lever farligt här i USA, jag orkar väl inte stå och vänta på att det ska bli fritt från bilar, för det blir det aldrig! Jag springer (och då menar jag SPRINGER) över gatan, fortare än blixten för att jag inte ska bli påkörd. Det var en bil som tutade på mig (!) men jag förtjänade det faktiskt. Väl inne på ikea handlade jag glögg, paradisask, två lampor (en mysig och en mindre sänglampa), daim, marabou choklad kaka, pepparkakor, singoallakex och ballerinakex.


Ikväll har jag pratat med min andra hälft på skype, ganska trevligt faktiskt. Var ett tag sedan jag pratade med henne och denna gången fick jag till och med se henne! Blev jätte glad när hon uppenbarade sig i allt mörker runt omkring henne. När pojkarna kom inrusades genom dörren och skrek mitt namn sa jag att jag var tvungen att lägga på. Men det hann vi inte förrän de var inne i mitt rum och de såg förvånade ut. Jag har alltid min dörr stängd men nu var den öppen för Sami's skull. Pojkarna sa hej till min vän och hon sa hej tillbaka. Sedan avslutade vi samtalet för det var dags för mig att börja arbeta. Usch, vad jag saknar dig mitt lilla pussplommon!

Jag avslutar med lite foton på hus här runt omkring. Jag lägger även ut två bilder som jag tog för några helger sedan.
         


Kommentarer
Postat av: Frugan!

Himla härliga hus med massa glitter och glamour. Eller lättare sagt "lampor". Önskar dig en bra och rolig jul gumman

2007-12-20 @ 19:47:15
URL: http://nennsan.blogg.se
Postat av: Jocke

Usch va äckligt me alla dessa lampor, nej jul ska man fira lagom mycke och inte överdrivet mycke :D

2007-12-21 @ 02:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0