"DU gör det mycket svårare!"

image98
"Tack, jag tar det som en komplimang" svarade jag på min tyska väninnas kommentar. Vi åkte till köpcentret idag, igen. Jag kommer inte ihåg när vi var där senast, i måndags? Men vi åkte dit idag igen. När vi var inne på Macy's för att leta upp en toalett såg jag en tröja som jag tyckte om. Jag sa: "Den här var fin, men frågan är om jag ska shoppa mer nu. Min mamma kommer att strypa mig. Jag borde nog spara lite pengar.." Min vän frågade: "Vill du spara pengar?"  Mitt svar blev: "Min mamma vill att jag ska spara pengar, men jag vet att jag borde göra det, för det är alltid bra att ha lite i reserv. Vill du spara pengar?" Och då kläckte hon ur sig: "Ja, det vill jag. Men DU gör det mycket svårare!" Jag började skratta som en idiot och tänkte: "Tack för den!" Min vän fortsatte: "Det var mycket enklare innan du kom, när det bara var jag och S. För hon tycker inte om att shoppa som du gör. Hon vill ofta stanna hemma och det blir inte av att jag åker själv hit." Vi började diskutera varför vi shoppar som vi gör, (många au pairer gör det) det enda vettiga jag kunde komma fram till var att vi får pengar varje fredag och det vet vi. Vi vet att nästa fredag kommer det pengar, vi får pengar hela tiden därför vet vi att vi kan shoppa. "Det gör inget om pengarna tar slut, det kommer ju nya på fredag", den inställningen har vi. Men vi svor på att nästa år ska vi spara mer pengar och inte shoppa lika mycket. Jag ska ju börja plugga med, jag behöver ha pengar till det. Jag behöver också prata med min hostmamma om det för jag VILL ta en kurs som är på tisdagar klockan 19.00 men jag slutar jobba klockan 19.00 på tisdagar, men jag VILL ta den kursen.. Men jag vet inte om hon godkänner det, det får bli nästa veckas problem...


Nu börjar tydligen en utav min favoritfilmer som barn, De 101 dalmatinerna. Jag köpte den i Halmstad kommer jag ihåg, när jag var där med Farmor. Den ska jag nog titta på tills jag somnar..


Jag skulle vilja säga tack till alla er som har skickat julkort och julklappar till mig. Jätte snällt att ni tänker på mig! Tack: Familjen, Mormor, Farmor, Morbror Uffe med familj, Ågot med familj, Morbror Leffe med familj och lilla Pea. (Vad pinsamt om jag har glömt någon, har jag glömt någon?) Till er som har skickat julklappar, jag har inte öppnat dem än! Visst är jag duktig? De har legat där och skrikit "öppna mig!" länge nu, men det har jag inte gjort, jag är STOLT! Jag har inte ens öppnat det som tullen öppnade, jag tejpade ihop det igen. Visst är jag duktig? Mamma sa att de måste ha trott att det var en kniv och knark, jag undrar vad fasen det är hon har skickat... Pappa kläckte ur sig att det var en pyjamas i det mjuka paketet, fast jag vet inte om det är sant.. Allt ska öppnas på måndag!


Tack Mormor för att du köpte ett par skor till mig innan jag åkte, de använder jag flitigt! Ärligt talat, jag använder bara de skorna, TACK!


Nu blir det en nostalgitripp tillbaka till barndomen med filmen: "De 101 dalmatinerna."


Kommentarer
Postat av: tilda

Haha kanske...
Filmen hette "A nannys diary" eller något liknande. Mm den ska jag se här hemma nu när jag e arbetslös och pank...Det e ganska skönt att vara hemma nu under jul ja. Men jag är lite av en arbetsnarkoman så jag känner hur det kliar i fingrana av att bara vara hemma.
Ska försöka börja med övningskörandet. Men mor sålde precis ända bilen jag kunde köra med. Men det löser sig på någon vänster. Sa till min bror att jag skulle klara fixa körkort innan sommaren..men han trodde mig int så det gjorde mig bara mer peppad =)
Hur firar du julen nu? Någon som kommer och hälsar på? Eller blir det mysig jul med "familjen"?

2007-12-23 @ 17:24:43
URL: http://matildastukatgren.blogg.se
Postat av: sabina!!

haha älskling jag vet att du är en shoppoholic! men det har både du och jag varit länge nu..=) glöm inte tiden i eskilstuna och södertälje..! pussss!

2007-12-31 @ 13:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0