Hultsfred 09

image103
Igår pratade jag med L på msn, hon sa att Babyshambles och HIM är klara till Hultsfred 08. HIM har jag redan sett där en gång och jag är väl inte jätte intresserad av Babyshambles heller. Men det är själva känslan av att vara där, att gå på området, att titta på alla spelningar, att springa till vattentoan och betala fem spänn varje gång jag ska kissa. Allt är så underbart på festivalen, jag vill dit. Jag funderar ärligt talat på att åka hem under festivalen, hur mycket kommer det att kosta tro? Jag få se vilka band som kommer. Jag och L bestämde i alla fall att vi ska gå på festivalen år 2009, vi planerar långsiktigt!


L berättade också att Lars Winnerbäck ska spela i Gamleby i sommar. Lilla, lilla Gamleby. Jag tycker inte om Winnerbäck men jag skulle ändå vilja gå, jag vill åka till Gamleby med klassen gå en runda på Valstad och säga hej till alla djuren och skrika till de där förbannade papegojorna. Jag vill se om Melker fortfarande lever eller om han har blivit orm-mat. Jag vill gå runt på Djurvården och göra skötselturen bara för att det är roligt. Jag vill gå in på internatet och känna lukten utav det, jag vill förfesta där med min klass för att sedan åka och lyssna på Winnerbäck i parken. Men det kommer inte att hända, min klass kommer säkert att åka dit utan mig, UTAN mig. För vet ni vad? Jag är i USA! (Just nu vet jag inte om det är bra eller dåligt)


Idag när jag vaknade och hörde min hostpappas röst blev jag panikslagen. Jag funderade på varför han inte var på jobbet. Jag tycker inte om att jobba när han är hemma, jag vet inte varför, men så är det. Min hostmamma sa att han skulle jobba hemifrån idag. Jag tänkte att denna dagen kommer inte att bli bra, usch. Men titta, nu är det kväll och jag har slutat! Det gick bra och jobba, min hostpappa kom så fort barnen skrek "pappa" till skillnad från min hostmamma. Hon kommer aldrig när barnen skriker efter henne. Eftersom min hostpappa kom så fort de skrek behövde jag inte "jobba" så hårt. Min hostpappa jobbade väl inte heller så hårt, han åkte ut på ärenden och när han fortfarande inte var tillbaka efter tre timmar undrade jag vad fasen det var för ärenden. När han väl var hemma hade han en ny tv med sig, världens största! Nästan för stor, man jag har redan vant mig vid den.


Jag fick lön idag, 160 dollar, jag la dem direkt i min fina burk, nu är jag 380 dollar! Sabbe är rik! Vad ska jag köpa tycker ni? Jag känner redan hur det kliar i mina fingrar! Jag skojar bara, joho det gör jag visst mamma! Jag ska spara dem för jag ska börja plugga och då behöver jag dem.  


MEN: I helgen ska jag köpa en bok som jag ska skriva i, jag ska göra en lista. Eller flera listor. Okej, jag har inte HELA iden i mitt huvud än, men jag ska i alla fall köpa en bok! Jag har också fått inspiration till att skriva en ny saga. Jag kanske hinner börja på den i helgen, få se. Jag har inga planer för helgen, till mina hostföräldrars förvåning. "Va? Har du inga planer? Ska du inte till stan?" Nej det ska jag inte, ibland är det faktiskt skönt att bara vara hemma och göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt (som min andra hälft brukar säga.) Usch, det är hemskt vad jag saknar dig!


Kommentarer
Postat av: tilda

Bruces är verkligen en man man blir kär i när man ser! Hur stor åldersskillnaden är...

Läste om Hultsfred, brukar du gå på det eller?
Själv hade jag hemsk gärna gått på den där countryfestivalen som hålls i pittsburgh eller vad det är.. (jag vet jag har dålig musiksmak!!)

Mitt nyårslöfte är att gå ner 10 kg... lycka till säger jag! haha =)
Har du ätit Swedish fish? Finns bara i usa, JÄTTEgott godis! Får flera påsar av min bror varje jul då ha kommer hem! Prova dem om du int gjort det!

2007-12-29 @ 22:42:32
URL: http://matildastukatgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0