Jag LÄNGTAR hem.

image67

Nej lilla morbror Uffe, jag har inte hemlängtan. Din fina kommentar och vårat samtal på skype gjorde så att min hemlängtan försvann. TACK! Mitt lilla problem kvarstår dock men jag finner det inte lika jobbigt som innan. Jag tänker inte ge upp!

                       

Anledningen till rubriken är enkel. Jag längtar hem. Jag sitter här full av förväntan. Helt sjukt nu när jag tänker efter. Skrattretande faktiskt om jag ska vara ärlig, detta är riktigt skrattretande och underligt. Jag sitter här i USA, jag är här, dit jag alltid har velat åka. Jag "upplever" min dröm. Men nu sitter jag här och längtar hem, mina ögon lyser av förväntan och jag kan inte sluta le. Jag kan inte vänta tills jag kommer hem! Ja, detta är sjukt.


Jag har nämligen kommit på vad jag vill med mitt liv, äntligen kanske jag ska säga. Jag har gjort en lista med mina mål för livet:

  • Mini Cooper.  - Ja, jag vill ha en Mini Cooper. Jag vill köra den, jag vill äga en sådan bil. Jag VILL, jag SKA. Min framtida bil. Jag vill hem till Sverige och köpa en sådan bil, jag vill hem till Sverige och köra en sådan bil. Jag vill hem till Sverige och parkera en sådan bil. Jag vill och jag SKA.
  • Friskvårdskonsulent.  - Ja, jag har bestämt mig. Det är det jag vill bli. Det är det jag vill arbeta som. Mitt framtida yrke. Kursen finns uppe i Stockholm och den ska jag läsa. Den kostar 60 000, men pengar ska inte stå i vägen för mig. Åh nej, pengar är ett världsligt problem! (Säger jag nu, vi får väl se.) Jag VILL bli friskvårdskonsulent, jag SKA bli friskvårdskonsulent.

  • En hund.  - Ja, jag vill ha en hund. När jag har läst kursen i Stockholm ska jag köpa en hund. Jag vet inte om jag ska köpa bilen först eller om jag ska köpa en hund först. Jag vet inte, vad tycker ni? Jag antar, nej jag vet att jag måste ha ett arbete innan jag köper något. En bil och en hund skriker utgifter. Men jag VILL ha en hund i mitt framtida liv, jag SKA ha en hund i mitt framtida liv. Jag funderar fortfarande på vilken ras, men jag antar att det måste bli en liten "golvmopp". En stor hund får nog inte plats i min drömbil.

Denna lista är anledningen till att jag längtar hem, jag vill hem och börja pricka av punkt efter punkt. Jag vill hem och leva mitt drömliv. Jag LÄNGTAR hem. Men först ska jag leva ett år här och det ska bli skoj. Jag är i USA och jag ska inte spendera all min tid här åt att längta hem till mitt framtida liv. Nej, jag ska leva här först, jag ska se mig om i USA. Sedan ska jag åka hem och jag VILL uppnå varje mål på min lista. Jag SKA uppnå varje mål på min lista. Jag lyckades ta mig till USA, jag lever här, precis som jag alltid har drömt om. Jag lyckades för fan få G i Traktor! Jag fixar allt, jag klarar av precis allt! Sabina Kristina Lidman SKA uppnå sina mål, det har hon gjort hittills i livet, varför sluta nu? 

Kommentarer
Postat av: Tilda

Jag känner precis som du! Har levt i toronto ett tag nu och känner hur hemlängtan smyger sig på.
Jag vill hem och göra allt det där som jag kommit på att jag vill göra nu när jag bott här i canada. Min dröm var att flytta hit och det gjorde jag. Därför vet jag att jag kommer klara mina mål i sverige!
Så kämpa på och lev dina drömmar!!

2007-12-10 @ 04:35:37
URL: http://matildastukatgren.blogg.se
Postat av: Peter

Hej på dig där borta på andra sidan pölen.
Det är jätte bra att ha mål i livet det ska man ha, har man inte det då har man inget att se fram imot. När man har uppnått sina mål då måste man se till att ha nya mål. Ded är bra att du har bestämt dig att bli friskvårdskonsulent ta det som mål 1 sedan har du garanetrat råd att köpa dig en minicoper och hund.

Ha det bra!!!

Från Pappa

2007-12-10 @ 15:13:53
Postat av: Saina

PRECIS. Bra inlägg, Sabbe.

Ps. Minicooper till mig också, tack.

2007-12-10 @ 17:58:56
Postat av: sabina den första hälften!

men kära vän! detta har ju vi redan konstaterat! kommer du ihåg uppe i lektionssalen hos fåglarna, det var nu i vår och det var fint väder. då bestämde vi oss! du vet, jag skulle ta körkort och så skulle vi köpa fin bil med bra ljudanläggning och skit. vi skulle jobba ett eller två år för att tjäna ihop pengar för att plugga i sthlm och sedan öppna eget i linköping så jag kunde bo hos magnus..! så jag planerar ju redan att du ska ha dom målen som du nu bestämt! kommer du ihåg den eftermiddagen innan eftermiddagsfikat?

2007-12-11 @ 10:33:41
Postat av: Tilda

Du var med på senaste inläggen och med överskriften "längtar hem" fångade du mitt intresse =)
Har varit här sen i september och älskar varkligen det men det e tufft att leva själv men mycket roligt med! Så det sja bli riktigt skönt att komma hem och äta riktig mat och int bara starbucksfika..
Vad ska du göra i usa? Bara leva livet?

2007-12-11 @ 20:05:15
URL: http://matildastukatgren.blogg.se
Postat av: Anonym

Japp precis. Ne har pluggat lite engelska och sett på hockey =) Haha, jo maten..Riktig hedeling husmanskost! Första jag gör när jag kommer hem blir väl att sticka till ICA!
Vart i USA är du? Trivs du och så eller?

2007-12-13 @ 04:30:51
Postat av: tilda

oj det var tilda föresten haha =)

2007-12-13 @ 04:32:09
URL: http://matildastukatgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0