Julen är över.

image102
Just nu sitter jag i mitt rum, det är svinkallt. Jag antar att det är det för att jag inte har varit hemma på ett dygn.


24/12: S kom och hämtade mig och vi åkte hem till henne. Jag pratade med hennes hostmamma och jag tyckte om henne från första stund. Men S sa att hon var extra trevlig bara för att jag var där och det kan jag tänka mig. När au pairer pratar om sina hostfamiljer är det alltid något som inte är bra och ärligt talat, S's hostfamilj har några problem.. Men vem har inte det? Vi åt middag där, tre au pairer, (när vi väl fick tag på den tredje hon kan inte språket så bra, hon hade missuppfattat hela planen, jag och S gick hem till henne och hämtade henne), S's hostfamilj och mormor och morfar till barnet var där. Vi åt middag och tittade på film, vi åt MASSOR av godis, eller JAG åt massor av godis, hemskt egentligen när jag tänker efter. Den tredje au pairen gick hem (trots att hon tidigare hade sagt att hon skulle sova över, men som sagt, jag tror inte att hon förstår när människor pratar med henne, hon bara säger "yes") men jag sov över där. Jag och S satt uppe och kollade på en film och sedan gick vi och la oss.


Dagen efter säger hon: "Du väckte mig i natt!" Jag blev helt förvånad och utbrast: "Gjorde jag? Förlåt! Hur väckte jag dig?" Hon började förklara och då kom allt tillbaka till mig. Jag vaknade mitt i natten och jag trodde att jag var hemma i min säng. När jag sedan såg en svart skepnad bredvid mig fick jag panik, "Vad fan är det där?! Ett spöke?!" Så jag tog min hand för att försäkra mig om att det bara var täcket, jag nästintill slog, jag var så jäkla panikslagen. Jag trodde ju att det låg ett spöke bredvid mig. Till slut insåg jag vart jag var, jag var ju inte hemma i min säng, jag var ju hemma hos S, jag befann mig i hennes säng och det var hon som lång bredvid mig, inget spöke. Jag började skratta och skämdes lite faktiskt. Jag hade ju typ slagit henne i min panik-attack. Jag hoppades att hon inte hade vaknat, men det hade hon gjort, UPPENBARLIGEN. Snäll nattgäst va? Passa er om ni vill att jag ska sova över, man vet ju aldrig vad jag tar mig till när det ligger ett "spöke" bredvid mig!


Igår på morgonen gick vi åter hem till den tredje au pairen för att hämta henne. (Ärligt talat, jag tycker att det är bättre att säga att man inte förstår istället för att säga ja hela tiden.) När vi hade hämtat henne åt vi frukost hemma hos S, jättegott! Stor frukost! Efter frukosten blev det paketöppning. Vi slappade lite efter det, åt ännu mer godsaker och sedan bar det av till mormor och morfar till S's barn. Vi var där vid 3 och åkte vid 6 typ. Så det var min dag, inte så märkvärdig.


Och nu sitter jag här, i mitt kalla rum. Men just nu vill jag ha det kallt, det är bättre än att det är JÄTTE varmt. Just nu för tillfället i alla fall. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, äta mer godis kanske! Nej men ärligt, detta måste få ett slut! Allt godisätande, det kan inte fortsätta såhär! Jaja, det får väl ett slut, när allt godis är slut!


Idag har jag varit på bio. " Ps, I love you" fick det bli. Jag grät och grät, väldigt bra film. Jätte bra faktiskt. Måste ses flera gånger, så bra var den. 


God Fortsättning ska man tydligen säga nu, så God Fortsättning på er!


Kommentarer
Postat av: tilda

Hej!
Men det e väl alltid kul att ptova på att fira julen på ett nytt sätt! Så inga julklappar i år då?
Min jul var som vanligt. Var hemma med mor och hennes sida av släkten. Väldigt mysigt. Fick Springsteenbiljett till i sommar!! Trodde aldrig att de skulle få tag på en biljett =) Annars var det mest skivor, pengar... ett gymkort! Vilket verkligen behövdes efter 3 månader i canada! haha!
Nyår blir hos en kompis, midda och hela kalaset.
Hur ser din nyår ut då?
Några nyårslöften?!



Gott nytt år på dig!

2007-12-29 @ 00:41:27
URL: http://matildastukatgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0