Läskigt.

image24
Jag har just lagt i kläder i tvättmaskinen, den blev full och det är ingen liten tvättmaskin. Jag hällde på tvättmedlet vilket är mer som flytande tvål på kläderna. Stängde locket och tittade med frågande ögon på alla knappar. Vad ska denna stå på? frågade jag mig själv. Jag tittade ner i min lilla anteckningsbok, där hade jag dagen tidigare ritat fina små bilder som ska föreställa knapparna på tvättmaskinen. Jag tittade ner i anteckningsboken (som för övrigt är samma anteckningsbok som jag och Sabina så hederligt stal från Astra Zeneca när vi var där på praktik.) och tittade sedan på knapparna på maskinen. Jag ändrade knappen som stod på Hot/Cold till Cold/Cold. Har ingen aning om vad det betyder men Kim sa att om man ska tvätta färgade kläder ska den stå på Cold/Cold. Så jag lydde henne och satte den på Cold/Cold. Så nu får ödet bestämma hur mina kläder ser ut när de kommer ut igen och då ska de in i torktumlaren! Detta är läskigt för mig ska ni veta, tänkt om det slutar med att alla mina kläder kommer ut och är förstörda? Tänk om? Jag har inga pengar till att köpa nya kläder för! Jag skrev innan att maskinen blev full vilket innebär att det mesta av min garderobs innehåll just nu ligger i denna stora och läskiga amerikanska tvättmaskin. Det är det jag säger, det är LÄSKIGT!


Idag är det fredag så idag har jag knaprat på mitt svenska godis för fullt. Snart är det slut och då vet jag inte hur jag ska klara mig, känns lite tråkigt. Men jag kan inte spara det, det skulle till och med min katt Jerry förstå att man inte kan göra. Dels är det alldeles för gott för att spara och dels blir det ju gammalt och äckligt efter ett tag. Man kanske kan frysa in det? Jag menar, det gör man ju med livsmedel som man vill ska hålla. Det finns människor som fryser in mjölk. (Har jag hört från Sabina så det måste stämma för den människan vet fasen allt.) Nej men ärligt talat, jag är inte så desperat att jag skulle göra det. Jag ska äta upp det nu ikväll eller imorgon. Men frågan är om det skulle gå? Jag har ingen aning.


Imorgon ska bli en rolig dag tror jag. Innan jag satte mig här ringde jag till tjejerna på min lista som bor i samma förort där jag bor. En svarade och en bit in i samtalet undrade hon om jag hade planer för helgen. Nej svarade jag, jag har inte träffat någon annan au pair än så vem skulle jag ha planer med? Men i alla fall, denna tjej skulle åka in till stan imorgon, själv. Hon hade inte fått tag på någon annan som ville hänga med så hon undrade om jag ville hänga med. Jag tänke: Skojar hon med mig? Åka in till stan? Behöver hon ens FRÅGA om jag vill med? Klart att jag vill det! Jag ska möta henne vid tågen imorgon klockan 11 sedan bär det av in till stan! Och med stan menar jag förstås New York! På tal om New York, här kommer en bild som jag tog när jag var inne med familjen på barnens födelsedag. John Lennons minnesplats i Central Park, Imagine.


Kommentarer
Postat av: annika

Hoppas det gick bra med dina kläder!
Jag tror faktiskt att du kan hitta gott godis där du är,, sen är det klart att man säkert längtar efter något som inte finns i utbudet i deras godishyllor,,,så är det alltid.
Fint kort!!!
Hoppas du har haft det bra inne i New York.
Kramen från Mamma

2007-11-17 @ 21:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0