Truck, big truck.

image55
Under veckans gång har jag funderat på vad fasen pojken säger. Han öppnar sin mun och säger ett ord sedan säger han "big" och sedan ordet igen. Det låter precis som om han säger ett väldigt fult och snuskigt ord och jag förstår att det inte är det han säger. Jag börjar skratta åt det hela och funderar ännu än gång på vad han säger. Det låter precis som om pojken står och säger detta till mig: "Fuck, big fuck!" Jag förstår att han inte menar fuck, en två åring i detta land har många ord i sitt ordförråd men fuck är då inte ett utav dem. Jag sa åt honom att jag inte förstod vad han sa och att han var tvungen att visa mig vad han menade. Han sprang genast och hämtade en lastbil och då klickade det i mitt huvud, en glödlampa tändes, det gick upp för mig vad det var pojken egentligen sa. Han sa: "Truck big truck." Eller han menar det, att han istället säger ordet fuck helt korrekt är en annan sak. Jag förstår i alla fall vad pojken menar när han säger "fuck".


Idag åkte vi inte till "The Little Gym". Den ena pojken är sjuk, han har hostat i två dagar. Vi åkte till doktorn idag och fick medicin. Eftersom pojken inte mår så bra har han väldigt lätt till tårarna, han har dock inte lika lätt att sluta med dem. Men kors i taket, idag när han grät och jag inte kunde få tyst på honom, då kom mamma ner från övervåningen.(!) Hon har varit lite mer tillsammans med pojkarna idag än vad hon brukar vara och det tycker pojkarna om. Jag med för den delen, när hon är i närheten vill de ha henne hela tiden vilket innebär mindre jobb för mig. Eller mindre och mindre, jag får tvätta, vika tvätt eller städa upp leksaker istället. Men ibland är det faktiskt skönt att ha sådana sysslor med, bättre för öronen om inte annat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0