Är det så?

image5
Innan jag hittade mitt riktiga engelsk-svensk lexikon använde jag mig av det som mamma köpte åt mig när jag gick i fyran. I det lexikonet är det massor av bilder och det är väldigt färgglatt och allmänt roligt att titta i helt enkelt. Lexikonet innehåller dock inte alla ord som man behöver slå upp och när mamma till slut hittade det stora tjocka lexikonet blev jag överlycklig. När jag fick det framför mig började jag bläddra i det och insåg hur tråkigt det var. Min extas försvann. Bara för att man är "vuxen" behöver inte all glädje försvinna. Men ärligt talat så var det stora lexikonet väldigt tråkigt i jämförelse till det lilla, men givetvis så mycket bättre. Men ändå, är det meningen att livet som vuxen ska vara så grått och tråkigt? Det blev så konkret för mig, där på balkongen, när jag satt med de båda uppslagsverken framför mig. Är det meningen att vuxenlivet ska vara så grått och tråkigt?

Snart ska jag dricka glögg och smaska på min paradis ask.. Ska bli gott, har längtat en hel vecka.. Precis som om det är en LÅNG tid, inte direkt va? Jag ska åka till USA om en vecka, typ. För att vara exakt så är det en vecka och två dagar om man inte räkna med denna, fredag. Hur känns det? Hmm.. Glädje. Och sedan den stora frågan, hur fasen ska jag få plats med allt? Jag har gått och inbillat mig att jag ska få plats med allt i EN resväska. Trots att jag någonstans där i bakhuvudet vet att det inte kommer att gå. Men jag vill ha en resväska,  bara EN.


Kommentarer
Postat av: Fru!

Allt blir vad man gör det till! Jag tänkte också att vuxenlivet skulle va så grått och trist och ännu mer "måsten". Men allt blir vad man gör det till och man kan ha sjuhelvetes kul som vuxen också =)
Och du, jag är avis på dig som får uppleva lite julkänsla så här i förtid! Blir hur sugen som hellst på att dricka glögg :P
Ta hand om dig min fina!
Kramar

2007-10-28 @ 11:52:21
URL: http://nennsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0