I'll see you Thursday!

image7

Dagen började med att jag vaknade, av Pea. Ett litet sms ramlade in i min mobil klockan 06.50. Jag somnade om och glömde vad det stod i det mottagna sms:et. När jag sedan vaknade, av mig själv faktiskt, började jag baka. Jag hittade ett recept i min kakbok som jag har fått av mamma. Jag skulle baka bärmuffins och ärligt talat, det var ett riktigt krångligt recept. Men jag lyckades och ur ugnen kom det ätbara blåbärsmuffins. Släkten kommer hit imorgon så de ska få äta dem.

    Jag pratade med USA idag. Det var helt oväntat att de skulle ringa, hann inte ens bli nervös. I vanliga fall brukar jag sitta minst en timme innan och förbereda min hjärna på att prata engelska. Men idag var det annorlunda. Idag ringde telefonen, okänd stod det. "Okej, en försäljare" tänkte jag. Jag svarade och lät glad på rösten för ärligt talat, jag tycker om att prata med försäljare som ringer mig. Jag tycker om när Jehovas vittnen kommer och ringer på dörren. Varför vet jag inte, jag bara är sådan. Tillbaka till telefonsamtalet. Jag svarade: "hej det är Sabina" och jag hörde en röst som jag mycket väl kände igen. Det var Kim, vi pratade inte så länge för hon hade bråttom. Men hon ringde och jag pratade engelska, precis som om det är en stor grej.. Men i alla fall, vi ses liksom på torsdag. Hon sa det i telefonen, hon sa: " I'll see you Thursday!" Helt ofattbart. Jag ska vara borta från familj, vänner och vardagen i Sverige i ett helt år. Det ska bli så spännande! Min dröm sedan högstadiet går i uppfyllelse om bara några dagar. Det är lustigt hur mycket man kan åstadkomma om man bara vill och ha motivation till det. Visst är det? Har man en inre drivkraft så klarar man av det mesta som man tar för sig. Det är så lätt att nå sina mål, egentligen, det är så lätt att göra vad man vill. Det är så lätt att bara sticka iväg och förverkliga sin dröm. Tror man på sig själv och verkligen vill, då klarar man allt. För vet ni vad? Jag har lyckats, för vi ses på torsdag!


I'll see you Thursday!  

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja det är klart. Vill man så klarar man allt! Visst är det enkelt egentligen, fast ändå så svårt på nåt sätt. Woho, snart bär det av gumman =)

2007-10-31 @ 11:00:00
URL: http://nennsan.blogg.se
Postat av: AnniE

Snuttan, gud när jag skriver detta är du i USA, fan gryyymt. Hur skoj som helst!!! kommer sakna dig so sjutton bara kramisar

2007-11-09 @ 16:43:06
URL: http://adiprovista.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0