Helgen.

image200

Jag vet inte hur detta har hänt. Jag vet inte hur jag har lyckats. Men det har inträffat, det har hänt. Jag är så beroende av Rasmus, det är så underligt, ja, jag är BESATT av Rasmus. Det är sjukt.


Lördagen spenderade jag framför Rasmus, ja och då menar jag HELA dagen. Från det att jag vaknade till 19.20 då S kom och hämtade mig. Vi åkte till DD där S satt och väntade. Vi pratade hela kvällen, oj, vad mycket som hänt sedan sist vi sågs. Jag var hemma runt midnatt och då hoppade jag in i duschen för dagen efter åkte vi in till stan.


Ja, på söndagen åkte vi alltså in till New York. (Hur sjukt är inte det då? 'Vi ska in till stan' ja och då menar jag New York, ska man någonsin vänja sig vid det?) Vi gick över Brooklyn Bridge och sedan gick vi till Chinatown när vi åt lunch och sedan shoppade vi järnet. (Jag är pank, eller ja 11 cent har jag). Efter flera timmar i Chinatown gick vi till en elektronik butik, S ville kolla hur mycket en laptop kostade och medan vi var där kollade jag på en ipod nano. Jag tror att jag ska köpa en sådan, efter vår Washington resa får det bli. Vi gick vidare till en bokaffär där jag köpte grejer till min kära kusin hemma i Kalmar. Hon får dock vänta lite på dem för jag måste klippa mig så jag behöver min lön till det, men nu har jag i alla fall köpt dem!

   Jag var så trött när det var dags för att åka hem. När vi satt på tunnelbanan la jag mitt huvud på S's axel och sedan sov jag tills de väckte mig och sa att vi var framme vid Penn Station.


Idag har det gått ganska bra att jobba, pojkarna har varit i skolan idag och vi har även varit ute och lekt idag (!) Dagen har gått fort helt enkelt. Att bada dem idag var extra roligt tyckte jag. "Where's your rumpa?" frågade jag och R ställde sig upp och pekade på sin rumpa, D gjorde likadant och jag blev så glad, lite svenska kan de allt! "Do you know the Swedish word for shoulder?" frågade jag och R utbrast: "Axel!" De kan ganska mycket svenska nu när jag tänker efter.. Men nu ska jag ta och krypa ner snart, få se om jag får sällskap av Zoe eller ej..


Lite bilder från igår:
      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0