Ja, men ett par till gör väl inget?


Jag, Sabina Kristina, har köpt ett par skor till. Skit snygga är dem och just nu är min prickiga kappa och mina nya skor det enda som får mig att se fram emot hösten!


Igår hämtade jag upp min Cutie i Braintree. (Jag älskar alla knäppa namn de har i den här lantliga staten) Jag körde hem till mig och hon träffade min hostfamilj. Det slutade med att familjen gick till sängs tidigt och jag och min Cutie hamnade i köket. Vi åt pudding med grädde och jag rostade mitt kanelbröd, super gott! Efter ett tag kom vi in på alla våra problem, "vart fan är alkoholen?" frågade hon mig. Jag svarade att vi hade vin om hon ville ha så vi gick till barkylskåpet och öppnade det. Vin blev det inte, vi hittade vodkan istället! Så där satt vi i köket och groggade lite, magaritan som vi hade kvar av hittade jag ju inte så jag antar att den är slut. Men det gick bra med vodkan för helt plötsligt var klockan ett och det var dags att gå till sängs.


Och idag vaknade vi upp och åt frukost OCH DRACK KAFFE(!) för det gör jag numera varje morgon. Jag tänkte att jag fyller ju snart 20 och då vill jag göra gamla rara pappa lite stolt så jag dricker minst en kopp per morgon, givetvis inte utan hasselnötspulver, vanilj eller något annat gott! Men kaffe dricker jag i alla fall! Efter frukosten shoppade vi skor och sedan åkte vi in till Boston och åt lunch. Väl tillbaka hemma satt jag kvar i bilen för jag älskar låten som var på radion. Men där fick jag inte sitta själv länge innan det knackade på dörren och där stod A med förväntade ögon. "Du är hemma! Vi ska precis ut och äta middag! Kom!" Jag vill bara höra låten förklarade jag men nej, "Min födelsedag är väl viktigare än en låt?!" Jaja, jag lyssnade klart och sedan blev det thailändskt till middag som hon själv hade önskat. Kan inte fatta att flickebarnet är åtta år och igår drev hon mig till vansinne och jag svor för mig själv att jag inte ska skaffa barn på VÄLDLIGT, VÄLDIGT LÄNGE!


Idag har familjen köpt Wii till barnen, ja, till BARNEN. Barnen får dock inte spela så mycket för min hostpappa vill bara "prova på allt först" innan han lär ut det till barnen. Min hostmamma införde en regel, "låt barnen spela tills de går och lägger sig, de kryper ner om en timme, du kan hålla dig". Hela familjen är helt inne i det där nu, jag däremot, jag står och as garvar! Jag tittar inte på tv:n, jag tittar på personen som spelar och det är fan as roligt!


Än så länge har helgen varit toppen och jag mår verkligen bra! Jag är ganska glad över att jag inte är hemma i Kalmar, alla problem med mina husdjur känns så långt borta på något sätt. Jag känner liksom "jaha", det är för långt borta men ändå kan jag inte sluta tänka på det och oroa mig över det.


Imorgon har jag en date på skype klockan 10, om personen i fråga inte glömmer!


Nu ska jag, vet inte, lyssna vidare på musiken? Gå lite i mina nya skor? Och mamma, jag glömde säga att jag lämnade tillbaka det andra paret och köpte detta istället. Anledning: Dessa var inte lika högklackade så de var skönare att gå i och de var billigare! Nu är du stolt va?


Hörs en annan dag alla miljoner människor som läser min blogg!


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag är verkligen glad för din skull att du bytte skorna till ett par skönare skor!!!!

Får ni sitta och dricka vodka????

Lilla Jerry får komma hem idag.

Skönt att du trivs i den nya familjen:)

Puss och Kram från Mamma

2008-09-01 @ 12:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0