EN pojke.

image151
Idag vaknade jag klockan sex, jag hörde D skrika och jag undrade vad fasen de gjorde med honom. Han skrek och skrek, han grät fortfarande då jag klev upp kockan 07.10. Jag gjorde mig i ordning för dagen och fick reda på att D hade vaknat gråtandes klockan 03.30. Min hostmamma åkte med honom till doktorn, R sov fortfarande. Han hade vaknat samtidigt som sin bror och trott att det var morgon men så var ju inte riktigt fallet, R sov till 08.15, min hostpappa lämnade oss för han skulle åka till jobbet. Jag blev lämnad ensam hemma med R, jag blev lämnad med EN pojke. Usch vad fel det kändes! I början kollade jag hela tiden runt efter D, jag undrade vart han var och vad han höll på med eftersom han var så tyst. Jag fick påminna mig själv om att han inte var hemma. Det blev dags för frukost och vad lätt det blev helt plötsligt! R lydde mig till fullo, han ville inte ha mamma en enda gång. (Men hon fanns ju heller inte i närheten.) Efter frukosten gick vi upp till pojkarnas rum för att välja ut kläder för dagen, R valde kläder till sig själv och till D. R pratade med min mamma idag på skype och han fick även se pappa en liten stund sedan ville han leka nere i källaren. Jag måste säga att det var verkligen lätt att ta hand om EN pojke. Ett barn, inga bråk, inget skrik, ingenting. Det var så tyst och lugnt, jag funderade på om även R var sjuk eftersom han var så lugn men han var inte lugn, han var sitt vanliga jag, det vara bara det att det var ett barn, inte två. Det blev verkligen en sådan stor skillnad. Jag tänkte på S som tar hand om en tvååring. Hon klagar ofta på att det är jobbigt och att han gör det och det. När jag nu har varit själv med R insåg jag hur lätt det var, jag funderar på hur fasen hon kan klaga, egentligen. Fast det är klart, människan klagar alltid. På vintern klagar de på kylan och säger att de vill ha sommar. På sommaren klagar de på värmen och säger att de vill ha vinter. Jag tror att det ligger i människans natur att aldrig vara nöjd, människan är girig. De vill ha allt. De skriver jag, ja jag klassar tydligen inte mig själv som människa.


10.20 var klockan när min hostmamma kom hem med D, öroninflammation hade han tydligen fått stackarn. Min hostmamma gav honom genast medicin för det och D fick även en medicin som lindrar smärta och ta ner feber, två gånger om till och med. Jag vet inte, men jag finner allt medicinerande så fort det är ett LITET problem onödigt. För några dagar sedan tog min hostmamma febern på D och det visade sig att han hade 101 f, vilket motsvarar 38 c°, hon gav honom genast febernersättande. Ja, jag finner det onödigt.


11.55 hann klockan slå innan jag hann reagera på hur mycket klockan egentligen var. Min hostmamma hade ännu inte kommit ner och sagt åt oss att det var lunchdags, jag förstår fortfarande inte varför. Pojkarna var i alla fall hungriga så jag började ta fram lunch till dem. De satt båda i sina stolar och väntade på lunch när min hostmamma uppenbarade sig i dörröppningen. Hon gick fram och kollade på det jag hade dukat fram och sa: "Ja ni pojkar, det verkar som om Sabina har allt under kontroll här!" Hon hämtade posten och gick sedan upp till övervåningen igen för jag hade tydligen allt under kontroll enligt henne. Jag hade allt under kontroll under lunchen och det kändes bra, otroligt bra faktiskt. Jag hoppas att hon inser att hon inte behövs i huset, att hon kan åka ut och göra saker och ting. Jag hoppas att hon inser att jag har allt under kontroll, pojkarna beter sig mycket bättre när hon inte är i närheten. Det skulle vara underbart om hon lämnade huset lite oftare faktiskt..


Ikväll när jag stod och gjorde mina mackor för kvällen hörde jag en röst: "Nämen nu gör du allt fel! Vad gör du förresten?" Det var min hostpappa, han är alltid nyfiken på vad jag äter och sedan säger han: "HUR kan du äta det?!" Han har sett mig göra mackor med ost och marmelad sedan gick jag över till ost och tomat och nu är det gurka som gäller. "Varför har du gurka på mackan?!" "Jag har bestämt mig för att jag måste äta lite mer nyttigt." "Du äter gurka på mackan för att du ska vara nyttig? Gurkan innehåller väl inte ens någonting, hur kan den då vara nyttig?" Jag svarade att den innehöll vatten och att gurka är mycket nyttigare än marmelad. Han studerade mina mackor och undrade vad det vita var och när jag svarade smör skakade han på huvudet. Sedan undrade han om jag hade tänkt göra köttbullar snart igen. Och nu när jag tänker på det, jag MÅSTE göra köttbullar snart, det blev aldrig av i helgen och jag har hur mycket köttfärs som helst i frysen. Jag måste göra köttbullar till helgen tror jag, vad mer kan man göra med köttfärs? Köttfärssås är jag trött på just nu, åt det sista idag. Jag få se vad jag hitta på med min köttfärs, något måste det i alla fall bli!


Idag lärde min hostpappa mig att öppna mitt fönster i taket (nej jag har faktiskt inte tänkt på att det går att öppna) och vet ni vad? Det fönstret är inte larmat så jag kan sova med det öppet då det är tropisk värme i mitt rum! Bra va?  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0