Jag tappade kontrollen.

image120
Ja, idag har det hänt, jag tappade allt, jag tappade min självkontroll och jag gjorde något som min hostmamma har sagt åt mig att INTE göra. Jag utbrast: "I don't care what your mother told me, get into time out! Now!" Ja, det är sant, jag satte ungen i time out, ja det gjorde jag, trots att jag inte får göra det. Men jag gjorde det, det blev för mycket för mig, jag tappade min lugnhet och satte ungen i time out, ja det gjorde jag. Ungen som jag har kallat honom hittills var R, (givetvis) och det han gjorde fick mig att tappa humöret. Jag satt på golvet och bytte blöja på D som låg där så snällt och tålmodigt. R stod bredvid och höll kaffekannan (som är gjord av hårdplast) som tillhör pojkarnas leksakskök. Helt plötsligt tar R kaffekannan och slår sin bror i huvudet med den, D börjar störttjuta och jag tappar humöret och sätter R i time out. När min hostmamma kom ner undrade hon vad som hade hänt. Jag börjar med att säga att jag hade satt R i time out trots att hon har sagt till mig att inte göra det, jag bad även om ursäkt för det. Hon blev förvånad och undrade vad han hade gjort, när jag sa att han hade slagit D med kaffekannan utbrast hon ett tack. "Jaha, får jag ett tack för något som jag INTE får göra?" tänkte jag. Min hostmamma fortsatte med att säga att R förtjänade en time out efter en sådan sak och jag sa att jag hade förväntat mig en utskällning. Det viftade hon bort, hon tyckte att jag hade gjort ett bra val när jag satte honom i time out. Jag blev lättad, jag hade ju förväntat mig värsta stora utskällningen, men den kom aldrig, jag fick beröm istället.


Jag badade pojkarna själv idag igen och jag tycker faktiskt om det, de uppför sig mycket bättre när jag är själv med dem! Och det vet min hostmamma om, hon kom in i slutet av badet när de redan var ur det och hade handdukarna på sig. Då började de genast att gråta och ville inte bli torkade utan ville direkt in i sitt rum. Väl inne i rummet grät de mer och var motstridiga när vi skulle ta på dem pyjamasen. Min hostmamma frågade dem varför de jämt skulle vara kinkiga när hon var i närheten. Jag vet inte, men vad förväntar hon sig för svar från en tvååring? Och idag när pojkarna åt middag kläckte hon ur sig: "I think that the boys are better behaved with you in general." Och ärligt talat, jag förstår verkligen inte vad hon menar med det. Jag har ingen aning om vad hon försökte få fram med de orden. Menar hon ärligt talat att hennes söner beter sig bättre med mig än med henne? Menar hon ärligt talat att jag har bättre pli på dem? Det är så jag fattade det i alla fall, har jag fattat fel? Jag förstår verkligen inte vad hon menar.


Idag, har varit en stor dag, jag satte R i time out, men jag gjorde även en annan sak. Jag kan inte förstå att jag har gjort det, att det ska bli av. Men igår när jag kände efter inom mig själv så kände jag exakt samma känsla som jag hade innan jag bestämde mig för att åkte till USA. Jag kände att om jag inte gör det nu kommer jag att ångra mig sedan när jag är 25. Och när jag känner på det viset måste jag ju göra det, eller hur? Tänk att bli gammal och bitter, "tänk om jag hade gjort det! Tänk om jag hade fattat det beslutet!" Jag vill inte bli gammal och bitter, jag vill inte ha något i mitt liv som jag ser tillbaka på och tänker: "Tänk om jag hade gjort det!" Nej, jag följer min främlings råd: Det där ordet "om" glöm att det finns! Det är många i min ålder som säger: "Tänk om man hade gjort det när man var ung!" Tänk inte så, glöm bort ordet "om", gör det istället! Du har så många möjligheter, utnyttja dem!


Ja, jag har följt min främlings råd, jag ska på skidsemester! Jag är så lycklig och exalterad men mitt kära visa-kort delar inte min extas..


Imorgon är jag ledig och det känns underligt varje gång jag tänker på det. Ledig på en fredag? Det känns så underligt, men det ska bli skönt! Jag, Sabina, är ledig på en fredag! Jag, Sabina ska på skidsemester. Ärligt talat, just nu finns det INGET att klaga på i mitt liv! Jag, Sabina, har väldens bästa liv! Erkänn att ni är avundsjuka! Ja, morbror Uffe, det är bara att erkänna!


Kommentarer
Postat av: annika

Härligt med skidsemester!!!!!!
Tålamod har man till en viss gräns och du vet ju att det var fel av honom det han gjorde. Sen att du bara ska står och titta på och inte får sätta några gränser,, Det måste du få göra tycker jag annars gör pojkarna som
dom vill hela tiden och då blir det inte lätt att passa dom.

2008-01-24 @ 21:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0