Pineapple / Annanas.

image123
Idag har jag haft en bra dag, en trevlig dag. Jag lämnade huset klockan 13.20 och var hemma igen klockan 21.30. Jag och några andra au pairer var på bio (27 Dresses), väldigt bra film. Jag tyckte om det jätte mycket! Det gjorde S med och vi sa att det var en typisk tjejfilm, vilket det också var. Jag älskade den, jag vet inte när jag började tycka om typiska tjejsaker. När blev jag en tjej med tjejsmak?! Efter bion åkte vi till, ja gissa, Dunkin Donuts (givetvis), vi satt där och pratade ett bra tag, timmarna rann iväg. Jag tycker att det är underbart, att bara sitta och prata och har trevligt, att umgås. Jag tycker det är underbart. Ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt vad vi pratade om, mycket snack om våra barn och familjer såklart. (Jag måste verkligen sluta säga så, "våra barn", "dina barn", "mina barn". Jag menar, det kan ju misstolkas ganska rejält.) Jag berättade om mina pojkar om söta och roliga saker som de hade gjort i veckan. Tex när jag ska ge dem sina vitaminer (alltid lika roligt), jag får ALDRIG upp burken eftersom den är barnsäker. Jag känner mig så intelligent när jag inte kan få upp saker som är barnsäkra! När jag väl får upp den där förbannade burken utbrister jag: "I did it!" Och då har jag fyra små bruna och glada ögon på mig och sedan säger pojkarna "Bina did it!" När jag sedan ska ge dem vitaminerna brukar jag säga: "Okej, one boy." Efter han har fått sina vitaminer vänder jag mig till den andra pojken och säger: "And now the other boy". Jag har ingen aning om varför jag säger det, det har bara blivit så. Men i fredags sa jag det inte och då utbrister R: "One boy!" sedan tittade han på mig och log för jag hade börjat skratta som en annan idiot. Han var så himla gullig där och då, att han ens kommer ihåg att jag brukar säga det, att han sa det, att han hade NOTERAT att jag säger det. Helt ofattbart.. På tal om minne, vi pratade om att barnen är annorlunda i USA än i vårat hemland. Jag sa att mina pojkar (titta där sa jag det igen, MINA pojkar! Jag måste verkligen sluta säga det..) men i alla fall, de har ett förbannat bra minne men ingen fantasi. De kommer ihåg det svenska ordet för pineapple trots att det har gått flera dagar sedan vi sa det sist. Och det är D som kommer på det först, det är alltid han som säger det först och sedan säger R det. Det skulle föräldrarna se! En utav de franska tjejerna frågade vad det svenska ordet för pineapple var och jag svarade annans. Sedan utbrast hon att pineapple e var annans på franska med och sedan kom det fram att det även heter annans i tyskland. Så nu vet ni det! 


Efter några timmar blev det dags för tre tjejer att avvika för de skulle börja jobba. Vi tre som inte skulle jobba idag satt kvar och fick många godsaker, gratis. Det kanske är därför vi är där så ofta, för att vi får mycket gratis.. Ja så är det nog. Magen började dock kurra efter ett tag, godsaker blir man inte så mätt på.. Vi tre som var kvar beslutade oss för att gå och äta middag. Sagt och gjort, tvärs över gatan gick vi, till Gino's. Och gissa vem som jobbade där just denna kväll? Ja just det, han jobbade och gissa vem som tog våran beställning? Ja precis, det gjorde han. Jag och S var nöjda med våran middag, såklart! Ja, det var faktiskt lite roligt..

Jag avslutar med bilden som just nu pryder mitt skrivbordsunderlägg, jag saknar honom mycket! Så jäkla underbart söt! <3


Kommentarer
Postat av: sabina den bättre

vadå för pojke!?!! och du säger ingenting till mig!

2008-02-03 @ 21:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0