Uppdatering?

image121
Jag har varit ledig väldigt länge känns det som, men det har ändå gått bra att jobba men det känns tungt att börja igen efter en lång ledighet. Jag var ledig i fredags, S kom och hämtade mig och vi åkte hem till henne och kollade på film. Jag fick välja mellan två som hon hade lånat på biblioteket och jag valde den som inte handlade om en flygkrasch. Vi satte i den i dvd:n och satte oss i soffan med våran cheesecake, när filmen rullade igång insåg vi att den inte var på engelska. Nej den var på italienska och hade engelsk gul text, "jaha, ska jag sitta här och titta på en film med text?! Engelsk dessutom?!" Jag är ju van vid text men S är från tyskland och där snackar alla tyska. Nej men vänta, det kom ut fel.. Jag menar ju givetvis att alla filmer som är från Hollywood är dubbade så Johnny Depp pratar tyska istället för engelska. Förstår ni? Vi tittade klart på den italienska filmen och åkte till "Let there be bagels" och där åt vi lunch, jag har nu insett hur gott det är med bagels! (När man äter dem på det viset som jag gör nu är det riktigt gott, ni förstår inte hur gott det är!) När vi hade ätit klart körde S hem mig och väl hemma slappade jag bara. Väldigt skönt att gosa in sig i kudden när pojkarna vaknade och grät i 20 min. Jag låg i min säng och tittade på tv:n och log, jag låg och log och det kändes så jäkla underbart. Jag låg kvar i min säng medan jag hörde pojkarna gråta, jag behövde inte gå ut ur mitt rum för jag var ju ledig! I fredags var det även premiär för ett utav mina favoritprogram, klart att jag satt klistrad framför tv:n! Klockan nio när det var slut ringde jag upp S och frågade vad hon gjorde. Gissa vart hon och de andra tjejerna var, jo på Dunkin Donats! (Givetvis), Jag gick dit och vi satt där ett tag och pratade sedan skjutsade snälla S hem mig igen och jag var uppe sent vilket resulterade i:


Att jag sov VÄLDIGT länge på lördagen.. 11.10 öppnade lilla Sabina ögonen på lördag morgonen, när hon tittade på klockan fick hon en mindre hjärtattack och trillade nästan ur sängen. Det var så pinsamt att sova länge, jag sprang upp och klädde på mig och öppnade min dörr för att gå ut i köket och hämta frukost. När jag öppnade dörren fick jag en ny hjärtattack, där utanför min dörr stod HELA familjen inklusive hantverkaren, min hostmamma sade hej medan min hostpappa sa "Good Morning" väldigt ironiskt. Jag log lite medlidande och sprang in i köket med rosenröda kinder för att hämta frukost. Kan ni tänka er?! Den enda dagen jag tydligen sover lite sent står hela familjen utanför dörren och det var ganska uppenbart att jag just hade vaknat.. PINSAMT! Jag jobbade på lördag kvällen och det gick bra, eller jobbade och jobbade nu när jag tänker efter. Badade pojkarna, satte på dem pyjamas och blöja, nattade dem med mamman och sedan städade jag och tvättade lite. Inte så värst överansträngande, pojkarna sov ju.


Söndagen minns jag inte så mycket av.. Jag minns att S ringde och frågade om jag vill hänga med till köpcentret dagen därpå. Jag blev väldigt förvånad när S ringde och frågade mig den frågan, S är nämligen en tjej som HATAR att shoppa. "Klart att jag vill hänga med till köpcentret! Jag säger aldrig nej till shopping!" var mitt svar på hennes fråga, sagt och gjort, vi åkte till köpcentret dagen därpå.


I måndags var jag alltså och shoppade och till och med S som hatar att shoppa köpte faktiskt ett par byxor. Alla spenderar pengar när de shoppar med mig, jag förstår inte varför.. Jag försökte få S att köpa mer saker men det lyckades jag inte med. Här har vi en tjej som är stenhård när det gäller shopping och pengar.. Jag själv var på jakt efter en skiddress som jag kan ha när jag ska åka skidor i mars. Tror ni att jag hittade någon skiddress i det största köpcentret i New York? Svar: NEJ! Jag och S blev jätte förvånade över att det inte fanns där. Det fanns tunna termobyxor i sportaffären de kostade 100 dollar och håller dessutom inte värmen, jag vägrade köpa dem. När vi frågade om de hade något annat fick vi till svar: "Skiddress? Nej det säljer vi inte här, då får ni åka till Hicksville där skidaffären ligger." Jag och S lärde oss en läxa där och då: I detta land har man EN affär för EN grej. Ska man ha presentpapper, ja då går man till den affären som BARA säljer presentpapper, ska man ha underkläder då styr man fötterna åt Victoria's Secret och ska man ha en skiddress får man uppsöka en skidaffär. 

    Jag lämnade alltså köpcentret utan det jag kom dit för att handla, men jag lämnade dock inte köpcentret utan kassar. Åh nej! Nej men ärligt, jag köpte inte så mycket. Jag köpte ett nattlinne (som var på rea, kostade 32 kr) och jag ÄLSKAR det. Det är svart med vita prickar på, behöver jag säga mer? Min smak från topp till tå. Jag köpte en kalender, även den på rea, ca 12 kr fick jag ge för den. Sedan köpte jag en present till Linda som jag ska skicka iväg i helgen eftersom jag får lön på fredag.


Idag har jag jobbat och det gick ganska bra med tanke på vilka tider jag jobbade idag. 7-9 på morgonen och sedan 12.30-20.30, nej, jag är inte helt slut... Jag nattade pojkarna själv idag och det gick väldigt bra tyckte jag. Tills mamman kom hem och frågade mig en massa saker: "Gjorde du det? Gjorde du det?" och som vanligt blir jag osäker på mig själv, jag frågade mig flera gånger, "ja, satte jag verkligen igång ljudmaskinen?" Men jag minns verkligen inte om jag gjorde det eller inte, jag hoppas på att jag gjorde det..


Idag har det förövrigt varit en bra dag, jag pratade med Sabina. (Två gånger till och med! Känns skönt att prata och komma in i vårat vardagliga liv igen. Hemma pratade vi i telefonen minst 10 gånger om dagen, nu har det ju inte blivit lika ofta.. Men vi jobbar oss uppåt.) Idag fick jag hem hennes present som jag skickade för jag vet inte hur många veckor sedan. Jag undrade varför den låg på våran veranda och inte på Sabinas. Min hostmamma hittade felet innan mig, lilla Sabina hade glömt att skriva Sweden på paketet! Jag hade bara skrivit Södertälje. Min hostmamma blev väldigt irriterad: "De kunde ju ha påmint dig om det på posten innan du skickade iväg det! Det är ju deras uppgift att kolla så att allt är rätt! Du kan gå dit imorgon om du vill och om de tvingar dig att betala något, tjafsa emot!" Jag var inte så irriterad, jag kände mig mest allmänt trög över att jag hade glömt att skriva Sweden och sedan var jag lättad över att se paketet. Jag trodde att det var försvunnet för all framtid. Jag ska gå till posten imorgon och se vad de säger, om de vill att jag ska betala då ska jag tydligen tjafsa emot! 



Kommentarer
Postat av: annika

Det är inte varje dag du titta på film med engelsk text,,så Ser och Lär!!!!
Jag tror att du trivs nu med allt som du har runt omkring dej,,Goa små pojkar,,,trevliga vänner,,och ett stort annorlunda land.
Har det gutt
Kram från Mamma

2008-01-24 @ 21:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0