Stratton.

image157
"Hej och välkommen till Stratton! Hur kan jag hjälpa dig?" Jag tänkte att eftersom hon inte sa vad hon hette behövde inte jag säga vad jag hette. Jag fick svar på mina frågor och när vi sedan skulle lägga på sa hon: "Hej då Sabina!" Efter samtalet började jag fundera på hur fasen hon visste mitt namn, har jag ringt dit så ofta?


Stratton, jag kan inte förstå att jag åker på söndag, S-Ö-N-D-A-G! Det är ju snart! Riktigt snart! Usch, vad jag blev nervös nu.. Men jag ska nog klara det! Klart att jag klarar det, jag klarar av precis allt! Mitt namn är ju för fasen Sabina! S ringde idag förresten, hon är så söt. Hon undrade om jag hade allt klart inför resan och sedan undrade hon om jag skulle ringa henne under veckan eller om hon skulle ringa mig. Hon vill nämligen att vi ska höras av varje dag och det är jag väldigt tacksam för! Tänka sig, någon som bryr sig om mig! Vi bestämde att jag skulle ringa henne varje dag klockan åtta. Eftersom båda betalar för samtalet spelar det inte så stor roll vem som ringer. När jag kommer tillbaka till Sverige kommer jag väl få en mindre chock efter jag har avslutat ett samtal då jag inser att jag inte har blivit av med pengar på mobilen. Eller när jag får ett sms då dras det ju inte pengar heller på svenska mobiler! Vilket bra system egentligen.. Här kostar det alltid pengar, jag blir alltid lika arg när skolan ringer: "L var inte i skolan idag." "Jaha, och jag bryr mig?!" "Förlåt, har jag fel nummer?" säger personen då och jag muttrar surt: "Ja." När vi sedan lägger på får jag ett sms från AT&T, det har dragits pengar på min mobil, bara sådär, för en dum fel ringning. Jag bryr mig inte om att L inte har varit i skolan, ring hennes mamma istället. Måste dock erkänna att det var smart gjort av L att lämna ut fel nummer.


Jag åker visst på söndag. När ska jag inse det?

Kommentarer
Postat av: annika

Nu får vi hoppas att du får en riktig skön semester. Du får har det så bra och åk skidor åt oss också här hemma .
Puss och Kram från Mamma

2008-03-12 @ 11:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0