Rädsla över vimsighet och Rädsla över att jag har bestämt mig.


Här sitter jag, nyduschad och frusen. Håret är uppsatt i min klämma precis som det alltid är efter jag har duschat. Jag sitter med Rasmus i mitt knä och med den gröna (hemskt gröna) filten omkring mig. Jag har jobbat idag för det är faktiskt torsdag idag och inte fredag som min hostmamma försökte lura i mig igår. "Sabina, kan du jobba en timme extra idag så kan du sluta en timme tidigare en annan dag denna vecka? Vänta ska jag se vilken dag du kan sluta tidigare på, eller du, jag betalar dig extra istället för imorgon är det fredag, det hade jag ju glömt bort!" Där stod jag som ett stort frågetecken, jag tog på mig min ena stövel och sedan utbrast jag: "VA?! ÄR DET FREDAG IMORGON?!" "Ehh, ja Sabina" mina tankar snurrade runt i huvudet, visst, jag börjar bli vimsig men så jäkla vimsig! "Men du, om det är fredag imorgon måste det ju betyda att det är idag C ska till skolan och få sitt foto taget, men det är ju imorgon. Är du säker på att det inte är onsdag idag?" "Åhh fasen också!! Jag som var så lycklig över att det var fredag imorgon! Sabina, nu har du förstört hela min dag!" Åhh gud vad vi skrattade! Men jag var mest lättad över att det var jag som hade rätt för en gångs skull.


Den artonde november, alltså på min kära kusins födelsedag, åkte min vinterjacka fram och jag har haft den på mig varje dag sedan dess. Det är nu det är kallt på morgonen och det är nu det förblir kallt. Känns faktiskt ganska skönt att mysa in sig i sin stora kappa och det kanske är dags med, det är trots allt slutet av november. Jag längtar faktiskt till snön kommer så att jag kan sitta inne i värmen och titta ut på snön.


Sedan hade jag ett mycket givande samtal med mig själv, det lät ju, men iaf. Jag kom på att jag inte vill plugga på Kalmarhögskola. Anledning: Varför ska jag gå en treårig utbildning som jag kommer ha svårt att få jobb inom? Så lilla Sabbe fick en snilleblixt, det är bättre att gå en utbildning som man kan få jobb inom, alltså något som intresset ökar inom. Japp, så då kom den, iden, den stora lampan ni vet på tecknade filmer, lampan över huvudet och sedan ett "AHA!" kursen i Stockholm! Så då var det bestämt, jag fortsätter med djur.


En annan sak som jag känner väldigt starkt just nu: Jag är så jäkla färdig med USA. Alltså inte än, men när mina au pair papper går ut, jag vill inte fortsätta att vara au pair efter det. Jag vet att det kommer bli väldigt svårt att lämna barnen när jag ska åka hem. Jag älskar dem så mycket, för mycket. Jag älskar dem för fasen som om de vore mina egna. Det kommer bli så svårt att lämna dem. Men, jag måste lämna dem, jag måste gå vidare i mitt liv, till nästa äventyr. Vad nu det blir, det ska bli spännande att se och få uppleva det=) Jag känner det så starkt inom mig, jag är färdig med USA, nu ska jag gå vidare. Kanske ska jag till Norge och jobba lite, tjänar mer pengar på det. Men först, men först mina små vänner och bekanta, först ska jag HEM.

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej!!

Skönt att det är fler än jag som är vimsig och för den delen går veckorna så fort så man vet inte vilken dag det är!

Snö har det kommit i Kalmar idag.

Det låter klokt det du har bestämt dej för.

Välkommen Hem i Aug -09!!

Men men det är långt dit så vi får se vad du gör och känner för då!!

Puss och Kram från Mamma

2008-11-21 @ 23:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0