“I’m telling ya, you and me, we are going to die in this country!”


And the scariest thing is, I'm actually starting to believe her.


Idag har det varit underbart här. Det där riktigt sköna höstvädret som jag har lärt mig att älska. Solen skiner och man känner hur det värmer medan man kollar på trädens alla vackra färger! Underbart helt enkelt, när jag klev utanför dörren insåg jag att jag hade valt fel outfit, igen. Då jag såg två killar i shorts, t-shirt och flip-flop blev jag chockad: "Okej! Så varmt är det ju inte!" Men sedan tänkte jag efter, ehh jo, det skulle nog funka. Men att ha det på sig den 27 oktober kändes så fel.


Denna vecka är jag ensam hemma med barnen. Eller ja, D ska komma hem sent varje kväll runt 11 och sedan ska han åka igen vid 7 på morgonen dagen efter. Så länge det inte åskar ska nog allt gå bra! Vad mer har hänt? JO!!! För fasen, hur kommer det sig att det inte var det första jag skrev?! IDAG!!! Idag mina små vänner kom mitt körkort hem i brevlådan!! Jag klarade ju uppkörningen förra veckan så nu har jag körkort! Och jag! Sabina Kristina, lyckades fickparkera! För första gången i hela mitt liv och med min hostpappas stora jäkla bil rent utsagt. Så nu har jag körkort så nu slipper jag åka hem! Whoho!!


Frågan är vad fan jag tänker göra med mitt liv egentligen. Vad jag vill, vad mina mål är. Det känns som om jag har så mycket jag vill göra så jag börjar fundera på hur fasen jag ska hinna med allt. Det värsta av allt är ju att jag har två drömliv och hur fan vet jag vilket utav dem jag vill leva? Hur vet jag vilket utav dem jag vill kämpa för att få? De är så olika varandra så det känns inte som om jag kan kombinera de båda. Nä, jag vet inte vad jag ska ta mig till.


Och en sak till, jag ser på mina vänner och funderar på hur mycket man ska ge upp av sig själv för kärlekens skull. Hur mycket ska man egentligen ändra på sig? Hur många drömmar ska man ge upp för den man älskar?


Och den största frågan av alla, kommer jag någonsin att hitta hem?

Kommentarer
Postat av: Nenne

Stort grattis till körkortet (igen) :)

2008-10-28 @ 21:00:57
URL: http://nennsan.blogg.se/
Postat av: Tant Asta

klart du hittar hem, när du själv känner för det och inte för att någon annan tycker det :)

2008-10-31 @ 01:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0