The Killers,



Igår hade jag världens bästa kväll någonsin!! Dagen behöver vi väl inte prata om kanske, vet inte vad det var med mig men jag var lite irriterad men jag kan inte sätta fingret på vad. Då jag mötte upp A på busshållplatsen utbrast hon: "What's wrong?" jag tittade frågande på henne och undrade vad hon menade. "Ja, du sa inte 'Hej A!' som du brukar och du frågade inte hur min dag var med din glada röst. Du har alltid den rösten även om jag är på dåligt humör!" Jag tittade förvånat på henne och sedan insåg jag hur mycket barn lägger märke till, hur mycket de uppfattar som vi inte har en aning om. Men iaf, sedan på kvällen, då var allt som bortblåst!!

Jag packade in barnen i bilen och körde dem upp till min hostpappa's kontor där jag lämnade av dem och fortsatte upp till Braintree där jag hoppade på T:n. Bytte gjorde jag vid Park Street inne i stan och sedan trängdes jag med alla andra på väg till Agganis Arena där The Killers skulle spela. Väl där köpte jag iskaffe (att det är snö och kallt ute brydde inte jag mig om). Väl igenom säkerhetskontrollen (som oskyldiga Sabina klarade sig igenom med både vattenflaska och kamera för jag är ju så oskyldig av mig!!) köpte jag en t-shirt och en väska. Sedan hittade jag till toan, smarta jag gick runt hela skiten för jag insåg inte att jag hade andra toaletter precis BAKOM mig! Jaja, jag hade ju tid till lite motion! Jag hade platsbiljett och då jag hittade min plats insåg jag att jag hade mammas drömplats, längst ut! :) Jag hade en väldigt bra plats måste jag säga, inga huvuden ivägen och relativt nära scenen. Då förbandet spelade satt alla ner och tog det lugnt typ, jag lyssnade iaf och det är första gången jag tycker om ett förband! Då de hade spelat klart tittade jag mig omkring och det var fortfarande fullt med tomma platser! "Vad fan är det här?" tänkte jag men sedan runt 8:30pm dök folk upp och 8:45pm kom The Killers upp på scenen och jag sjöng eller okej då, skrek, dansade och jag vet inte, jag gjorde allt man ska göra på en konsert! Det gamla paret som var framför mig satt ner då och då medan resten stod upp och det tyckte jag var bra. Sitta ner på konsert liksom, hur fan funkar det?! De spelade iaf alla mina favoritlåtar jag och jag hade så förbannat roligt!! Då de började spela denna http://www.youtube.com/watch?v=uQI5Tv2sC9w blev jag, jag vet inte överlycklig och galen och skrek ännu mer. Jag tänkte på barnen för de sjunger den så sött i baksätet då vi lyssnar på den i bilen! Ja, fan vad jag älskar The Killers!! Tiden gick och i efter vad som kändes som 10min men tydligen var över en timme gick de av scenen. Jag drack lite vatten och hostade lite för jag är tydligen fortfarande lite sjuk. De kom upp igen och jag fortsatte att bete sig som man ska göra på en konsert och mitt i allt kom jag att tänka på L och gud vad jag saknade henne! Det ska liksom vara hon och jag på konserter, så är det bara! Då de sa att de hade en låt till att spela för oss blev jag chockad: "Vadå en låt till?! Är det redan slut?! Jag går fan inte här ifrån innan jag få höra min låt!! Jag gör bara inte det!" Jag var rädd för att jag inte skulle få höra den, men en röst inom sa "Men hallå, de måste väl spara något till slutet?" och så blev det! Kvällens sista låt blev min och PYU'S låt! Då jag hörde de första tonerna hoppade jag faktikst av glädje, jag hade inte vågat hoppa under kvällens gång eftersom jag stod precis vid trappan och jag såg olyckan framför mig.. Men då jag hörde tonerna av min låt, då kunde det inte hjälpas, då hoppade jag och skrek ännu mer! Då allt var över samlade jag ihop mina grejer och hittade en utgång. Väl ute i kylan sprang jag till tågspåret, stod där ett tag och trängdes med alla andra. Då tåget kom fuskade jag lite så jag kom på först av allt folk! WOHO!! Godhjärtade Sabina var förövrligt den enda som betalade! Visst är jag duktig? Men iaf, jag stod upp och trängdes med alla andra och på Park Street skulle alla av och byta tåg, då jag väl kom av såg jag folk springa som yra höns, "vad fasen springer de för?" tänkte jag och då slog det mig, tåget måste vara inne! Så jag sprang jag med och slog nästan ner en gubbe i farten, "URSÄKTA MIG!!!" vrålade han, "Sorry!" skrek jag tillbaka men det var faktikst lite roligt.. Jag kom precis fram till tåget, hoppade in och frågade om tåget gick till Braintree (hamna på fel tåg vore ju typiskt mig!) men två tjejer sa att det gick dit så jag satte mig glatt ner och pustade ut.

Väl hemma i sängen somnade jag med ett stort leende på mina läppar:) Detta var absolut den bästa 20-års presenten någonsin!! Och de har de fått höra med! Fasen vad roligt jag hade och vad bra de var!! WOHO helt enkelt!!

S ringde mig idag förresten och det var jag chockad över, hon ringer typ aldrig mig! Men nu hade hon skvaller ska ni veta! En viss person i Queens ska bli pappa, efter 2mån i ett förhållande, heja liksom. Ska jag vara ärlig så var min första tanke: "Tack gode gud att inte det är jag!" S's förra hostmamma är tydligen också gravid likaså S's syster hemma i tyskland. Så det är lite bebisar på gång! S hade förövrigt hittat min favoritbutik i ett köpcenter nära henne, så nu ska jag fan dit alltså!! Har ju fått nöja mig med Charlotte Russe och Forever 21 sedan jag flyttade hit till den här lantliga staten. Men nu är det dags för ändring här tycker jag! Mot Delia's helt enkelt!

Förresten, jag klarade engelska provet! Harvard, här kommer jag!

Bilder från igår:
        

     


Och så huset från baksidan, taget idag då C och jag var ute och lekte i snön:


Nehe, nu är det dags för mig att hoppa in i duschen! Och en sak till, min nya dator heter Desmond! Sött va?
Go' Kväll!


Kommentarer
Postat av: Jennie

ja vilken härlig present! Kul att du hade det roligt! :)

Jag sitter o tittar på forever21 typ varje dag och hittar alltid massa som jag vill ha. Men vågar inte beställa nåt eftersom det kan bli väldigt dyrt med tull och så.. Ha det bra!

Kram

2009-01-28 @ 13:41:48
URL: http://nennsan.blogg.se/
Postat av: Annika

Det var ju kul att du fick springa till tåget:)

Och att det var så bra på The Killers

Och till sist Du klarade provet;Ett stort Grattis!!!

Puss och Kram från Mamma

2009-01-28 @ 21:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0