Kärlek = Fjärilar?




Kärlek är en lustig känsla som ibland tar över människors kroppar. De blir förblindade på grund utav detta vackra underbara brus som fyller dem inifrån. Kärlek är bland det bästa en människa kan uppleva sägs det men ibland räcker det inte enda fram. Människor går med fjärilar i magen ett tag och de kan inte få nog av sin Käraste. Sedan övergår detta till vardag och det blir mer ”tråkigt”, fjärilarna i magen fick helt enkelt för mycket kraft i sina vingar och beslutade sig för att flyga ut, ut i friheten, ut till vildheten. Medan människan som en gång var fjärilarnas hem blir ensam kvar i ett förhållande som inte är som förrut. Vart tog fjärilarna vägen? Vart tog den Käraste vägen? I ett förhållande uppkommer alltid varandras brister efter ett tag och då försvinner det sagofyllda som är förknippat med Kärleken. Sagorna som alla har hört då Prinsessan får sin Prins och de lever lyckliga i alla sina dagar. Vackert, eller hur? Underbart rent utsagt! Men fjärilarna då? Finns dem i Prinsessans mage då hon får sin Prins? Finns de i hennes mage under alla år då de ”lever lyckliga i alla sina dagar”?

 


Jag kände dina Ögon den dagen, de såg mig som den jag var. Jag tittade på dig och var förvånad över att Du ens tittade efter mig, att Du var nyfiken på LillaMig. Då Du frågade kvinnan som du gick med vem jag var lämnade hennes fjärilar hennes mage med kraftfulla vingslag och de flög rakt in i min. I det ögonblicket såg jag endast dig och kvinnans sorg blev min glädje. En vän kan viska en osanning och helt plötsligt är Life as you once knew it gone,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0