Kanske är det så att Tiden läker alla sår?

 



Jag är as-pmsig idag, på riktigt, ett fuckin’ jävla pms-freak. PÅ RIKTIGT! Jag själv anser att det var jävligt länge sedan jag hade en dag som denna, usch och blä och fy. Jag själv anser att pms:en är en del av mig och så har det alltid varit. Jag själv anser att jag är jobbig, ibland, OK, oftast. Nej, faktiskt inte oftast, ibland. De som anser att jag oftast är jobbig är de människor som jag ”ger mig på” under dessa pms-dagar, de som får ta mest skit från mig. Ibland kanske det inte är toppen direkt, but that’s me, I guess.

 


Vet ni vad jag anser? Jag anser att pms är en sjukdom som inte kan styras. Jag kan inte styra min pms, jag kan inte styra mina utbrott, de bara kommer. Det är hormoner som inte kan styras, precis som gravidhormoner, inte fan styr en gravid kvinna över sina utbrott, inte fan väljer hon vilka cravings hon har. Jag styr inte min pms, jag styr inte allt som händer dessa dagar. Jag gör verkligen inte det. Allt jag vet och känner under mina pms-dagar är irritation på allt och alla. Jag är så grymt irriterad och minsta lilla kan få mig att explodera som en bomb. Det som gör mig ännu mer irriterad under dessa dagar är personer som väljer att tjafsa med mig istället för att låta mig vara. Bråken börjar väl oftast med att jag kläcker ur mig en kommentar och personen ifråga väljer att inte ta min skit. Fast egentligen är det inte min skit, det är inte min kommentar. Det är pms-hormoner, pms-utbrott. En utav Mina Närmsta Vänner är B-Ä-S-T då jag har pms.  Även om jag säger något spydigt till henne så säger hon ingenting tillbaka, INGENTING! Nothing, nada! Ibland händer det även att hon håller med mig. En gång sa jag till exempel åt henne att hon var så jäkla dum i huvudet, eller sa, jag halvskrek och såg allmänt förbannad ut. Hon svarade med: ”Ja, jag vet, där var jag verkligen trög!” Precis efter hon hade sagt det började hon småskratta åt sig själv och jag skakade på huvudet, skrattade och höll med henne, hon var ju verkligen trög. Just där och då tyckte jag att det var skönt att hon själv sa det, så slapp jag kläcka ur mig det istället. Eftersom hon höll med mig umgicks vi som vanligt och mina pms-symtom försvann för den dagen.

 


Snälla, istället för att tjafsa vidare med mig håll med mig istället, eller gör vad fan ni vill så länge ni inte tjafsar. Jag kan garantera er att ni får en gladare och mer Hermonisk Sabina att ha att göra med! :)

 

PEACE!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0